LAURA™-palvelussa on mahdollista käyttää omaa kävijäseurantaa kuten Google Analytics ja Tag Manager -työkaluja. Tämän ansiosta voit liittää rekrytoinnit saumattomaksi osaksi verkkosivujen kävijäseurantaa.
Kävijäseurannan avulla voi seurata esimerkiksi konversioita eli mm. sitä, kuinka moni rekrytointi-ilmoituksen avanneista päätyi lopulta lähettämään hakemuksen.
Hakuprosessin vaiheiden haarukointi kävijädatasta URL-osoitteen avulla
Hakuprosessin vaiheen saa haarukoitua verkko-osoitteesta URL-osoitteen määritteiden avulla.
- o-attribuuttiin arvo määrittää sijainnin sivustolla. Esimerkiksi tarkasteltaessa rekrytointi-ilmoitusta URL-osoitteessa on o=A_RJ. Attribuutin tärkeimmät arvot ovat listattuna seuraavalla alla olevassa taulukossa..
- jid on rekrytoinnin yksilöivä tunniste.
- Rekrytoinnin saa haarukoitua datasta yleensä myös rekrytointi-ilmoituksen selkokielisen otsikon perusteella.
Hakuprosessin vaiheet
Oheiseen taulukkoon on listattu hakuprosessin tärkeimmät vaiheet kävijäseurannan näkökulmasta.
Arvo (o) |
Hakuprosessin vaihe |
A_LOJ |
Työpaikkalistaus |
A_RJ |
Rekrytointi-ilmoitus Hakija voi saapua myös suoraan rekrytointi-ilmoitukseen (esim. sosiaaliseen mediaan jaetusta linkistä) |
A_A |
Hakemuslomake Hakija saapua myös suoraan hakemuslomakkeelle (esim. toisen työnhakusivuston Jätä hakemus -linkistä) |
A_P |
Täytetyn hakemuksen esikatselu |
A_M |
Hakemuksen muokkaus Esikatselusta on palattu takaisin hakemuksen muokkaukseen |
A_S |
Kiitos hakemuksestasi -sivu Hakemus on vastaanotettu onnistuneesti |
Kävijäseurannan käyttöönotto
Ota kävijäseuranta käyttöön LAURA™ Storesta tai pyydä käyttöönottoa asiakaspalvelustamme.